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Alt 02.01.2014, 19:32
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Hi Thorsten,

exakte werte vom hersteller gibt's (leider) nicht. Du kannst dir aber die sache selber ausrechnen:

The ratio is calculated by the following formula:
, where = cylinder bore (diameter) = piston stroke length = clearance volume. It is the volume of the combustion chamber (including head gasket). This is the minimum volume of the space at the end of the compression stroke, i.e. when the piston reaches top dead center (TDC). Because of the complex shape of this space, it is usually measured directly rather than calculated.

Wenn das zu kompliziert ist, hier ist meine 'faustregel':

Kompression des 911er motors (in deinem fall 9.8 : 1) ist die untere grenze in bar. Soll heissen, solange der motor (oder einzelne zylinder) nicht unter den wert von 9,8 bar fallen (bei warmen motor!!) sollte alles ok sein.

Wie Jens schon sagte, wichtig ist, dass alle werte gleichwertig sind (~.5)


Gutes neues
William
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If you can't fix it with a hammer, it might be an electrical problem!
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