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Alt 15.01.2003, 10:37
GinTonic GinTonic ist offline
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@IQ911 -

Nö - keine Geschichtstunde - ich war mit Rick Beckers zusammen Gründer der amerikanischen 912er Seite und nachdem ich heute früh nochmal nachgelesen hab stellte ich fest das der 76er 912er einen Porsche 914 Motor hatte und nicht einen aus dem VW411...also - bitte nicht immer alles glauben was ich erzähle ;-)


Hier nochmal die richtige Aussage über den 76er 912er

The 912E is the last Porsche model powered by a four-cylinder, air-cooled engine. The factory produced 2099, delivered primarily to North America.

With a seven year gap in 912 production, the 912E uses the "I-series" 911/912 chassis. For 1976 the factory began zinc coating the basic chassis unit, although due to limited availability not all cars received the treatment. A 2.0 fuel injected engine built of 914 engine components powers the 912E. Other changes include a 923/02 transaxle, energy-absorbing bumpers, 21 gallon fuel tank; revised steering rack; revised seats and mirrors, ATS "cookie-cutter" alloy wheels.

Happy day

GT


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